Vi har endret både logo og fargepalett i vår nye profil.
S-ikonet, som Selmer er godt kjent for, moderniseres og inkluderes som en del av den nye logoen, som også går fra store til små bokstaver. I det nye uttrykket går Selmer bort fra oransje, som har vært en hovedfarge i flere år, og introduserer korall.
I prosessen har det vært en målsetting å lage et visuelt uttrykk som er i tråd med selskapets firmakultur og verdigrunnlag.
Både visuell identitet og nettside er laget i samarbeid med designbyrået Anti.
- Logoen består av flere elementer som kommer sammen og skaper en helhet, på samme måte som vi i Selmer jobber på tvers og går sammen for å finne de beste løsningene for klientene våre
I følge Holtedahl har det vært spennende å jobbe med identitetsprosessen.
- Vi har vært opptatt av å få organisasjonen med i prosessen, og det har vært mye læring for alle involverte. I den nye identiteten har vi med oss historien, samtidig som vi har utviklet et klassisk uttrykk vi føler er inkluderende, varmt og litt uhøytidelig – og som jeg tror alle i Selmer kjenner seg igjen i.