Høye råvarepriser, fraktrater, renter og inflasjon påvirker markedet for varehandel, men mens noen kjeder sliter veldig, er det andre som lykkes i å skape vekst tross et tøft marked. Hva er grunnen til det? Det snakker vi om når Selmer og NVCA inviterer til "PE for breakfast" 30. april.
Hvordan navigerer de ulike aktørene i dette markedet? Hva er viktig for å holde flyten når privatkonsumet reduseres? Og hvilke trender, utfordringer og muligheter vil prege varehandel de kommende årene? For å svare på det har vi fått med et svært spennende panel av eksperter innenfor varehandel.
Kjersti Hobøl er CEO i Nille AS. Få har lengre og bredere erfaring fra varehandel enn Hobøl; hun har tidligere ledet vellykkede snuoperasjoner som toppsjef i konkurstruede Kid og Princess. I tillegg har hun erfaring som styremedlem for en rekke store aktører som XXL, Byggmax, Elektroimportøren, Møbelringen, Orkla og Mestergrull, for å nevne noen.
Vilde Vågsland er seniorrådgiver i Opinion og ansvarlig for deres årlige UNG-studie, som viser utviklingstrekk hos norsk ungdom i alderen 15 til 25 år.
Eskil Koffeld er Principal i FSN Capital. FSN Capital har gjort flere investeringer knyttet til varehandel, deriblant bakerikjedene Lagkagehuset og Bäcker Görtz, elektronikk-kjeden Kjell & Company og sportsmerkevareselskapet Active Brands. Koffeld er utdannet fra HEC Paris og representerer FSN Capital i styrene i Active Brands, Firesafe og Fibo.
Velkommen!